10 de setembre 2008

A principis del segle XVIII les tropes borbòniques de Felip V van envair Catalunya fins que finalment van ocupar Barcelona l'11 de setembre de 1714. Aquesta és, per tant, una data trista per a tots els catalans. Llavors vam perdre el dret a ser catalans i vam ser obligats a ser espanyols. Però això de ser català i espanyol a la vegada és tant dificíl com barrejar aigua i oli. Gairebé 300 anys després, l'11 de setembre ha de seguir sent una data reivindicativa. I si no ho és, voldrà dir que els hereus de Felip V han complert la seva missió. Diguem no! Visca Catalunya!!!



Catalunya, triomfant,
tornarà a ser rica i plena!
Endarrera aquesta gent
tan ufana i tan superba!

Bon cop de falç!
Bon cop de falç, defensors de la terra!
Bon cop de falç!

Ara és hora, segadors!
Ara és hora d'estar alerta!
Per quan vingui un altre juny
esmolem ben bé les eines!

Bon cop de falç!
Bon cop de falç, defensors de la terra!
Bon cop de falç!

Que tremoli l'enemic
en veient la nostra ensenya:
com fem caure espigues d'or,
quan convé seguem cadenes!

Bon cop de falç!
Bon cop de falç, defensors de la terra!
Bon cop de falç!


1 Comment:

  1. Anònim said...
    Pobre Catalunya. Se que el que diré ara sembla un pel radical, jo en dic real, peró fa molt de temps que visc aqui, des de que vaig neixier de fet. No puc dir quines alegries i decepcions hem vaig endur a tot el que afectava a Catalunya quan era petit, doncs la meva ment estava vivint en un altre pais on no hi ha politica ni guerres ni llengues, el país de la infancia. Peró des de que vaig començar a tenir conciencia plena de Catalunya ,i tot el que representa, fins ara, la imatge que m'he anat forjant del nostre petit païs al llarg de la meva maduresa es la de una nació humiliada, cansada, resignada,trista, sadica (es fa mal ella mateixa i encara hi disfruta), servil , acobardada, temerosa d'espanya, d'europa, del mon i segur que de Deu i tota la seva creacio.
    Sempre he somiat amb pertanyer a una nació independent, amb el seu govern, el seu exercit, els seus diners. I que amb aquests diners decideixi a qui els dona, on interessa invertir-los: projectes tecnologics de futur (robots, astronomia, medecina); tenir,evidentment, sel.leccions catalanes que guanyin olimpiades, i tantes i tantes fites que sols s'aconsegueixen amb diners propis d'un pais i esperits propis del pais. I sino rememorem les olimpiades, les imatges d'atletes pujats al podi plorant o amb cares molt emotives quan sona l'himne.
    En fi, i encara continuaria aquest comentari llargament. Sols acabar dient que ja que no s'ha complit, ni es complira , un dels meus somnis, preferiria haver nascut en un pais independent, ja sigui França, italia, EEUU, o fins i tot Espanya (per mi , com podeu deduir, Catalunya no es Espanya, es sols una aclaracio), almenys hem sentiria tranquil, orgullos i feliç en aquest aspecte ,i no hem vindria tristor, angunia, resignacio ni pena quan estigués pensant o parlant del meu pais.

Post a Comment