03 de juliol 2008


El dia 11 de juny va fer 20 anys del concert-celebració del 70è aniversari de Nelson Mandela a l'estadi de Wembley a Londres, retrasmès per televisió a tot el món. Llavors Mandela era un pres polític que lluitava per la igualtat entre blancs i negres a Sudàfrica. Després d'aquest temps, Mandela ja té 90 anys i ha estat premi Nobel de la Pau i president del seu país, on ja no hi ha apartheid.

El cap de cartell d'aquell macro-concert van ser els Dire Straits, junt amb l'Eric Clapton. Jo recordo que era dissabte i que vaig estar tot el dia davant la tele veient a Bryan Adams, Joe Cocker, Sting, etc. esperant que sortíssin els meus ídols. Passaven les hores i vinga esperar ! Es que no sabia que sortirien els últims :( Així que es van fer les tantes i jo havia quedat per anar a sopar i a la discoteca amb els meus amics de Vilafranca de llavors (la Hanna, el Conrado, el Pep i el Joan).

Ningú d'ells era fan dels Straits, potser perquè jo els tenia amargats tot el dia amb el thank youuuu del Sultans of swing i el nanaa na na na na-naaa-na del Walk of life ;). En aquell temps només el Didac i el Ramon eren tan fans com jo ;) A la Hanna li agradaven els new romantics Spandau Ballet i Duran Duran, però sobretot els A-Ha, ja que són noruecs i la mare de la Hanna també és d'origen noruec. El Conrado era un siniestro i el més decent que escoltava era Depeche Mode i The Cure. El Pep escoltava exclusivament rock en català, sense cap més criteri, només que la lletra fos en català. I el Joan era un discotequero de cap a peus, chumba-chumba, putrum-putrum i res més. De fet, se'n va anar a viure a València i potser la ruta del bakalao hi va tenir molt a veure :)

És a dir que, amb aquest panorama, estava més sol que la una i em van trucar per telèfon a casa -llavors no hi havien mòbils-: "Que no véns? Tio, que fa estona que t'esperem!!!" - Com podia marxar si encara no havien sortit ni els Dire Straits ni l'Eric Clapton ???!!!! - "Sí, sí aneu a sopar que jo vindré després!" El cas és que es van presentar a casa per arrancar-me de davant de la tele i jo vaig cedir per no fer-los un lleig. O sigui, que poc ho vaig poder disfrutar aquell dia. Vaig haver de marxar a poc de començar el concert per no quedar-me penjat la resta de la nit. Però el cas és que vam anar a l'HG i allà hi havia les teles enceses, sense so, però jo estava en el meu món i poc m'importava el què passava a la discoteca. "Tio, què fas mirant la tele, desperta, ..." "Eh???"

Sort que vaig deixar gravant el meu video Philips VHS amb càrrega superior i la cinta va quedar feta pols de la quantitat de vegades que la vaig arribar a passar. Segur que ningú d'aquells amics recorda especialment aquella nit a la discoteca, però per mi va ser la nit d'un concert irrepetible, encara que va marcar el principi de la fi dels Dire Straits, que van convidar a l'Eric Clapton per suplir la baixa de Jack Sonni, que va abandonar la banda perquè acabava de tenir dues filles bessones.

Walk of life va ser el primer tema del concert i és sens dubte la millor versió que mai en van fer, sobretot gràcies al solo del mestre Clapton, però també per les ganes i el bon humor que hi va posar el Knopfler. Oh, yeah! The boy can play ... ;)


4 Comments:

  1. Unknown said...
    Si senyor !! Quin dia. Gràcies Lluís per recordar tants bons moments. Jo estava a casa meva amb l'Adrià que li agradaven molt però no estava per la "labor" com jo. Va ser un concert que el vaig apendre a valorar amb el temps. Era la primera vegada que veia els Straits en directe, encara que fos per la tele. Abans no hi havia Internet ni l'Emule ni 50 canals de TV. I aconseguir un concert era molt difícil encara que fos de 3 anys enrere. A mi em van començar a agradar els Dire Straits el dia després del concert que van fer a BCN l'any 85 a Barcelona. GRÀCIES RAMON !!!! Sense tu (dient que el teu cosí havia anat al concert i posant el Brothers in Arms) no sé on seria ara. Potser escoltant el Manolo Escobar jajaja.
    Quin Sultans, quin Solid Rock, quin Romeo, quin Walk if Live. Llàstima que no els van deixar tocar el Tunnel of Love per falta de temps. Si algú el vol veure durant els assajos al Hammersmith Odeon 2 dies abans només que pel club de fans d'Anglaterra aquí el teniu: http://www.youtube.com/watch?v=aQOSmpg9iZg
    Ho veieu avui dia que fàcil és. Vas al Youtube i trobes coses que durant anys has buscat sabent que existia però no trobaves, i ara amb un click del ratolí apareix!!

    Salut, Visca els Dire Straits forever. Thank youuuuuuuuuuu Lluís !!!
    Unknown said...
    Perdó. Walk of life, no live.
    Unknown said...
    Gràcies? De res ... No sóc conscient que tot això dels Dire Straits hagi estat "culpa" meva o del meu cosí :-)
    De veritat que no ho recordo.
    Jo l'únic que recordo és flipar amb una cançó molt guapa que posaven als autos de choque. Recordo que vam preguntar quin grup era: Dire Straits i la cançó "So far away" ens van dir.
    I recordo que més tard el meu cosí em va dir que els Dire Straits eren la bomba i em va passar el Brothers in arms i l'Alchemy ... que jo vaig copiar diligentment amb el meu super-doble-plantina.

    .. i això va ser el principi de la banda sonora de la meva vida, que esta interpretada per el Knopfler.
    Unknown said...
    Per cert Lluís, per ser un renegat del Knopfler trobo que en parles molt d'ell ;-)

    ... segur que encara t'arrepenteixes de no haver vingut al concert, eh?

Post a Comment