24 de juliol 2008

Mica en mica veig entrant en el món de l'slot, allò que abans es coneixia com scalextric, gràcies a les curses que organitza el Jose a La Bisbal. I tot mirant els models de cotxes disponibles al mercat, també em vaig fixant en quins són els models reals dels quals es fan les rèpiques. Això fa que també em comenci a tirar el món del rally, encara que aquí sí que no hi penso entrar.

Últimament m'he comprat el Subaru Imprezza SIMM de Ninco, que és la rèplica del cotxe que feia servir el pilot català Albert Orriols la temporada passada. Aquí us en deixo un vídeo:



Diuen que és un dels millors cotxes relació qualitat/preu per competir en rallys d'slot. La distància entre eixos, l'amplada del xasis, la suspensió independent a les 4 rodes i la tracció 4x4 són elements a favor d'aquest model. Ja veurem si funciona. De moment promet, encara que no el tinc a punt per la cursa de dissabte, en la qual participaré amb el VW Golf Sony per la pista de neu, el Peugeot 307 cc Expert per la pista Off Road i amb el Renault Mégane DTS per la pista de velocitat. Al Golf li he canviat els dos eixos per uns de calibrats i li he incorporat tracció total ProRace, a més d' unes llantes BBS i pneumàtics de tacs. El Peugeot 307 l'he deixat pràcticament de sèrie, només he afegit una politxa de tracció i he posat uns neumàtics més tous per guanyar estabiliat. El Mégane és una bala i li he canviat les rodes de 17 de sèrie per unes de 15 O.Z. per rebaixar el centre de gravetat i guanyar efecte imàn. També he canviat gomes, unes Spirit llises. Ara bé, em conformaria si passés de la primera ronda, perquè el nivell dels participants està pels núvols. El Jordi M, la Fontsanta i la Carme ja em van veure patir en el primer rally ;)

Aquí us deixo un vídeo perquè su feu una idea del què és un rally slot.

3 Comments:

  1. Anònim said...
    No siguis tan modest Lluis, aquest dissabte has quedat en un fantastic segon lloc. Potser quan la Font i jo et vam anar a veure encara estaves verd, pero aquesta segona posició aconseguida a la Bisbal demostra que la preparació i l'entrenament son importants, i a la vista está els resultats que t'han donat.
    Felicitats doncs per arrivar tan amunt, ara ja no sols has entrat en el mon dels rallys slot, sino que molt possiblement t'hi quedis una bona temporada competint potser més sovint que abans. El teu llenguatje sobre les peces de recanvis i vocabulari divers sobre aquest mon , ja s'esta tornant més tecnic i especific. Jo, que ja tinc un nivell força baix de mecanica , hem quedo més penjat que un ginjol quan llegeixo "traccio total pro race", "rodes de 17 de serie per unes de 15 O.Z." (el meu fiat punto te la matricula acabada en OZ , i existeix un mag que tambe s'ho diu).
    Els cotxes de Slot estan molt ben fets, aixo si, i son realment "guapos". Trobo que t'has aficionat a un hobby molt sa i vistós.
    Ara sols et queda conquerir el primer lloc , algun dia. I nosaltres esperem poder veura-ho.
    No ens fallis eh?... I no es que et vulgui posar presio ;)
    Unknown said...
    Senyors, ja tenim al nou Fernando Alonso dels Rallys Slot !!!
    Un "tiu" meticulós, fred, calculador, segur de si mateix i que no comet ni un error !!! Fins i tot el dissabte en el tram de neu (farina) quan va començar ell es va fer el silenci !!! Felicitats Lluís per la teva nova afició!!
    LA BISBAL SLOT said...
    Ara si que l´hem feta bona, resulta que el Lluis era fora de la classificacio final per un error meu... i a la final va i queda segon.
    Felicitats Lluis,tu has pres molt seriosament.Has tingut la teva recompensa merescudament.
    Perdona el meu error he apres la part mes important d´una competicio d´slot. Grasies

Post a Comment