28 de maig 2008

Les Fires de Maig de Vilafranca són una bona ocasió per xafardejar els models de cotxes nous, pujar-hi i veure'n els detalls. Aquest any no hi vaig anar, però tampoc em vaig perdre res en aquest sentit, perquè les novetats del motor d'aquest any són en general molt pobres.

A mi personalment m'agraden els compactes esportius, de dos cossos, és a dir, per entendre'ns, els de mida mitjana sense maleter i amb una mica de look. No m'interessen els utilitaris (massa petits), ni les berlines (3 cossos, amb maleter), ni els break, variant o familiars (tipus cotxes de morts), ni els monovolums (encara no tinc fills), ni els 4x4 (l'asfalt és una jungla, però no n'hi ha per tant). I per als GT o coupé (esportius de gama alta) no tinc prou calers. Per altra banda, tinc mania a les marques coreanes (Hyundai, Kia, Tata i altres marques rares).

Així doncs, bàsicament la meva elecció estaria entre un Citroën C4, un Renault Mégane, un VW Golf, un Seat León , un Audi A3 i un Honda Civic. De tots aquests el que més em convenç és l'Honda Civic.



La linea del Civic Type R és una mica agressiva, però això és molt comú actualment, encara que tampoc crec que caigui en l'estètica tunning, com si que ho fan en bona mesura l'actual Golf GTI i el Seat León FR. Del C4 no m'acaba de convèncer la part posterior i el Mégane i l'A3 crec que ja necessiten un re-styling, un canvi de cara, o una nova versió perquè estan massa vistos.




El Civic és un cotxe altament tecnològic, amb moltes llumetes i botons a l'interior, com a mi m'agrada. Això el diferencia dels cotxes alemanys, molt bons però massa sobris pel meu gust



Així doncs, si m'hagués de comprar un cotxe em miraria un Honda Civic. Però ara per ara si pogués em reservaria l'elecció a l'espera del nou VW Golf VI que està prevista per finals d'any. És que el Golf enganxa i espero que el meu (Golf III GTI 2.0 115 cv) em duri encara molts anys, perquè en té 15 i encara va com una seda, però el model actual crec jo que és el menys encertat de les 5 generacions.

O sigui que de moment ja en tinc prou amb l'anunci del Civic:


0 Comments:

Post a Comment