19 de maig 2008


Últimament he estat capficat a la feina davant d'un problema informàtic d'aquells tan emprenyadors. Resulta que mirant la factura del telèfon ens sortia a compte acollir-nos a un pack d'aquests de Telefònica amb trucades i Internet. A la feina tinc 3 ordinadors en xarxa. Un és el servidor, que porta Windows Server 2000, i els altres van amb Windows 98. Sí, és veritat, la xarxa és molt vella, de l'any 2000, però fins llavors no havia fallat mai. Al tractar-se de xarxa, jo no em vaig atrevir a muntar el router i vam demanar que els de Telefònica l'instal·léssin. El que no acabo d'entendre és perquè ens havien de canviar el router, si anava bé.

El cas és que es va presentar un latino d'aquests subcontractats de Telefònica. El tio s'enterava menys que jo i no se'n ensortia. La xarxa queia i no hi havia Internet. Constantment pretenia que li signés el full de servei per poder fotre el camp. Però jo res de res :( Volia una solució, és clar. Finalment va dir que segurament era problema dels ordinadors o del Windows 98, que potser no reconeixia el router. Allò em va sonar convincent, perquè havia sentit a dir que el Windows 98 no suporta 3 Mb d'Internet. Llavors vaig tenir una visió :0 Enlloc d'ordinadors vaig veure fòssils davant meu :0 i jo era una mena d'Indiana Jones ;( Així que resignat li vaig firmar el paper al latino, veient que l'única solució era gastar-se els calers en ordinadors nous.


Així que vaig anar a l'Impacte. Sí, sé que tenen fama de careros, però també de bon servei i tal com diuen: A la feina, cap risc. Doncs allà vaig trobar l'ajuda que necessitava. Em van dir que el Windows 98 és tan vàlid com qualsevol altre sistema operatiu i si la xarxa havia deixat de funcionar era només per un conflicte de IPs, que els de Telefònica no saben solucionar. El cas és que en 15 minuts un tècnic de l'Impacte va deixar la xarxa a punt amb Internet com una bala.

És veritat, el Windows 98 té menys detalls que un Seat Panda i no es pot actualitzar, perquè Microsoft ja fa temps que se'n va desentendre.
Però hi ha solucions alternatives. S'ha de tunejar una mica, però encara pot fer servei. Per exemple, navegar amb el Mozilla Firefox enlloc de l'Explorer 5.

Que no es tracata d'una joia ja es va veure quan al mateix Bill Gates se li va penjar en la presentació oficial de fa 10 anys :S






Però què seria de la informàtica sense els pantallazos del Windows 98? :)


I que es penji tant també té el seu encant ;)

1 Comment:

  1. Unknown said...
    Mira que el pantallasso blau aquest sempre l'he trobat avorrit, però ara me'l miraré amb uns altres ulls ;-)

Post a Comment