02 de juny 2008

Se'm fa difícil valorar l'última pel.lícula d'Indiana Jones sense explicar-ne l'argument ni desvetllar el final. El que està clar és que té dues parts clarament diferenciades: la bona i la decebedora. La pel.lícula comença bé i de seguida et trobes en situació i et dius "molarà". Tot i la seva edat, Harrison Ford encara és creïble en el paper d'Indiana Jones i la seva interpretació és de llarg el millor del film. L'ambientació està molt aconseguida i ningú diria que han passat tants anys des de les altres pel.lícules. En aquest sentit és un encert que no s'hagin usat efectes digitals i hi ha molts detalls que recorden a les anteriors. Però la ma d'en George Lucas potser es nota massa i l'Steven Spielberg ha deixat massa a la vista les seves obsessions.

Just al desenllaç es produeix un tall en la pel.lícula que fa que surtis decebut de la sala. Malgrat tot, val la pena veure-la al cinema encara que només sigui per recordar el temps en què pagar per veure una pel.lícula tenia sentit. Al final es dóna a entendre que pot haver-hi una cinquena part, però serà difícil que algú em convenci perquè passi per taquilla. Potser algún diumenge assegut al sofà de casa me la posi, ja veurem...


6 Comments:

  1. Anònim said...
    A aquesta peli li falla, com tu dius, el desenllaç final, però en sí és una peli molt distreta. A mi em va agradar, però la poso en quart lloc(al darrera de la trilogia) Jo crec que aquest també és el seu punt feble, ja que va precedida d'una trilogia molt i molt bona!! Si fos una peli d'aventures que no anés precedida de cap altra segur que m'hagués agradat més, però si la comparem amb les altres 3 trobo que està al darrera, del Templo Maldito (per mí la millor ja que és super activa i entretinguda), del Arca Perdida (la més seriosa) i la Ultima Cruzada (una barreja de les altres dues)
    Si hi ha una cinquena part, i la segueix protagonitzant Harrison Ford, sí que m'apunto a anar al cine!!
    Carme said...
    Sóc de la mateixa opinió de la Font, en tots els aspectes. També em de valorar que teníem una altre edat, les coses es vivien diferents i veient el panorama cinematogràfic de l'època no ens podem queixar...
    Per altra banda si et una persona curiosa, els "misteris" arqueològics en que es basa la saga d'Indiana et conviden a remenar per la xarxa i assabentar-te de coses que potser abans no t'hauries ni interessat... si voleu descobrir el misteri de les calaveres de cristall us paso aquest enllaç (que consti que "l'anada d'olla" es obra del Spielberg)Misterio de las calaveras de cristal
    Unknown said...
    Jo no estic d'acord o potser ho estic només a mitjes.
    L'he vist i m'ha agradat MOLT:
    Té tot el que jo esperava en una peli d'Indiana Jones i ha cobert totalment les meves expectatives: Acció de la bona, Humor (s'enriu del mateix personatge), escapatories impossibles, una dolenta genial (per mi de lo millor de la peli), l'encert de recuperar a la protagonista de la primera (en comptes de posar una joveneta com a parella del iaio Indy), constants referències a les altres i un final amb anada d'olla inclòs.
    Estic d'acord en que té dues parts: Una primera genial (els primers 45 minuts són fantàstics) i una segona més fluixa (sobre tot el desenllaç final que estic d'acord amb que és una anada d'olla).... però, no és una anada d'olla que surtin esperits de l'arca i matin a tothom?, no ho és que hi hagi un temple on arranquin el cor a les persones i continuïn vivint?, o no ho és que un cavaller templari visqui durant més de 4 segles dins una cova només bevent aigua del Sant Grial?
    És cert que les altres m'agraden més, però és que les he vist moltes vegades, i si les hagués d'ordenar no sabria per on començar. Totes m'agraden i si fan una cinquena serè el primer que voldré anar al cine a veure-la, per que, estareu d'acord amb mi, que ja no es fan pelis així: Ara l'acció passa per sobre la història i això fa perdre gràcia a aquest tipus de pelis.

    Lluís, crec que amb l'edat t’estàs tornant molt crític. Aquest Indy és igual que els altres si t'ho pares a pensar.
    Unknown said...
    home, si que les altres ténen coses imagigàries, però no sé... Trobo que lo del OVNI és molt poc imaginatiu i molt George Lucas. No s'hi van escarresar massa, la veritat. Seblava Independence Day. Tot i així Indiana és molt Indiana.
    Unknown said...
    Saps que les pelis d'Indiana Jones es basen sempre en històries o especulacions pseudo-cièntifiques existents.
    En el cas dels extraterrestres i les 13 calaberes de vidre: Existeixen les calaveres i existeix aquesta teoria de que eren extraterrestres.
    I jo el que volia dir, és que cientificament, és la més "probable" de totes: Ja que si ets ateo com jo, dubto que creguis en que surtiran esperits de l'acta i en que l'aigua del sant grial doni la vida eterna, però pots arribar a creure en que hi ha vida a d'altres planetes, no?
    Anònim said...
    Veig que l'Indy ha obert un bon debat. Doncs jo hi posare la meva cullerada.
    La peli es bona, potser no estelar, pero fa passar una bona estona, perque negar-ho. Altre cosa seria discutir si es millor o no que les altres 3, pero tambe coincideixo amb que el final �s una mica "anada d'olla". D'acord que les altres 3 tambe acaben com el rosari de l'aurora i de manera surrealista, pero potser encaixa millor el classic barret i fuet d'Indy amb templaris arrencant cors a victimes inocents que segueixen vivint, o esperits que surten d'una arca perduda en el temps, o amb un caballer del Sant grial amb la seva espasa; que no pas amb un alien futurista, amb la seva nau espaial. No s� pero barrejar ciencia ficcio amb aventures es pot fer, evidentment, pero seguint un altre guio , m�s lligat , on ja surten de bon principi els aliens o naus espaials. En canvi el misteri, el terror, el gore fins i tot, es pot complementar perfectament amb una peli d'aventures com l'Indy , encara que les sorpreses mes "grosses" arrivin al final, com passa amb les primeres tres, sense agafar a l'espectador desprevingut i una mica fora de joc, doncs es "palpa" en tota la pelicula el que pot arrivar al final. Si , ja se que la calavera tambe sembla alien, pero no dona la sensacio que tingui que ser realment un alien de debo.

Post a Comment