06 de juny 2008

No recordo haver vist en directe l'error de Cardeñosa a Argentina 78.




Però sí vaig lamentar el mal paper d'Espanya al Mundial 82. El 12-1 a Malta em va fer saltar d'alegria i jo també vaig celebrar el gol de Señor, igual que l'Acebes del Polònia :)



El porter de Malta era llavors el millor jugador d'Espanya jeje. Atenció que en aquest anunci també surt el Sito !!! (el primer tio que enfoquen)



La cantada de l'Arconada a la final de l'Eurocopa del 84 em va entristir molt, perquè no podia entendre com el meu ídol havia fallat d'aquella manera.



A més a més, sempre he dit que el xut al travesser de Michel contra Brasil al Mundial 86 va entrar. I em vaig indignar quan al Luis Enrique (que encara era del Madrid) li rajava sang del nas dasprés del cop de colze de Tassoti al Mundial 94. I encara penso que Camacho va ser un gran seleccionador i que mereixiem alguna cosa més al mundial de Corea i Japó del 2002.


Potser a algú tot això li sona fatxa, però per mi són records que em van marcar gairebé tant com els partits a l'"Estadi" del Mura o davant del Club Nàutic de Segur de Calafell ;) M'agradaria que Catalunya aconseguís competir en mundials i eurocopes, però de moment això no ho tenim i els amants del futbol necessitem identificar-nos amb algún equip. Em sembla lògic que un català animi Espanya, per molt independentista que sigui, perquè no té sentit animar a cap altre equip.

Sóc conscient però, que aquesta selecció no passarà de la segona ronda de l'Eurocopa d'Austria i Suïssa, perquè no hi ha cap mena de compenetració entre els jugadors. Tots es creuen que són l'estrella de l'equip i ningú se'n recorda de que el futbol és un esport col·lectiu en el que uns s'han de sacrificar perquè altres puguin mostrar el seu talent. I talent en falta també, perquè no veig cap davanter capaç de desequilibrar i el migcamp fa aigües a causa d'aquesta ansia de protagonisme.

Així que a partir de la segona fase no em quedarà altre remei que posar-me la samarreta d'Alemanya si vull seguir veient futbol. Jo ja sé d'algú que té la d'Italia a punt;)

2 Comments:

  1. Anònim said...
    Sí que tinc la samarreta d'Itàlia a punt, ja que fa força temps que segueixo la selecció Azzurra, junt amb la d'Anglaterra, que per desgràcia no s'ha classificat per l'Eurocopa.
    Respecte a mi, jo li trobo més sentit recolzar una selecció qualsevol abans que la d'Espanya, perquè si Catalunya no té selecció (ja que Espanya ens ho prohibeixi) perquè els he recolzar quan no ens deixen ni respirar?
    Em fa fer molta gràcia quan li van trencar el nas al Luis Enrique (ja que en aquella època els culés l'odiavem)tot i que ara tots l'estimem; i a veure si es compleix allò del "Vamos vamos que nos vamos" (cap a casa ben aviat!!)
    Anònim said...
    Aixo que posare va una mica en relacio amb aquest tema de la seleccion española. Tal com vam estar parlant el dissabte sobre la obligacio o no d'anar a la seleccion nacional. Ja ho recordes oi LLuis?.
    Doncs mira aquests articles de la ley de deporte del ministerio de deportes, articles amb força legal.

    . El artículo 47.1 determina que "es obligación de los deportistas federados asistir a las convocatorias de las selecciones deportivas nacionales para la participación en competiciones de carácter internacional, o para la preparación de las mismas".
    El 76.1 apartado f especifica que "la falta de asistencia no justificada a las convocatorias de las selecciones deportivas nacionales" supone una infracción muy grave a las normas deportivas generales, mientras que el 79 habla de la "inhabilitación, suspensión o privación de licencia federativa, con carácter temporal o definitivo" en el caso de infracciones deportivas.
    No se com es fa als EEUU, pero no recordo que ningu hagues sancionat a Shaquille O neal per no voler participar a les anteriors olimpiades representant als EEUU. I sino ja veurem que passa aquestes olimpiades on no hi volen anar ni Shaquille, ni Duncan, ni Garnet, a veure si els sancionen com farien aqui a Espanya.
    Si la seleccion española convoca a un jugador i el jugador s'hi nega, el poden multar, treure-li el permis federatiu, o el que convingui. Aixo te tints una mica fatxes, no?. Hem sembla que Franco encara es viu d'alguna manera, i aixo es ben trist.

Post a Comment