27 de juny 2008

Sí, ho confesso, m'agradaria que Espanya guanyés la final de diumenge, tot i que sé que el que vindrà després no m'agradarà. Tot el facherío que hi ha al voltant de la selecció em sobra i no el suporto. Per si fos poc, ara ja comencen a sortir periodistes com el José Antonio Abellán de la COPE, que va insultar al Joan Puigcercós perquè va dir que li hagués agradat que Turquia guanyés el títol.

Per tot això podriem dir que tinc el conflicte d'interessos que diu el Manel. Em cau bé Alemanya, és cert, i m'agrada molt que es jugui aquesta final. A part de culé també sóc una mica del Bayern i em fa gràcia veure que jugaran Lahm, Schweinsteiger, Podolski i Klose, per exemple, junt amb altres bons jugadors com Ballack i Mario Gómez (de pare andalús). Però la meva simpatía cap a l'equip alemany no em fa alemany i em sento més lligat als jugadors espanyols, perquè vulgui o no - encara que més aviat no - això és el que diu el meu DNI.

Sigui com sigui, han anat passant els dies d'Eurocopa i m'he acabat de convèncer de que el joc de la selecció espanyola és boníssim. Ara fins i tot m'emociono veient al Sergio Ramos corrent per la banda i encara sóc més fan que abans de l'Iker Casillas. Sí, això és el que té de bo la roja, que et pots identificar amb jugadors coneguts que no són del teu equip. A més a més, no hi són ni Guti ni Raúl, els últims bastions del facherío al terreny de joc, els hereus de Juanito -al cel sigui-, Michel, Buyo y Butragueño, que em feien molta ràbia. Els jugadors de la selecció actual són tíos normals que es limiten a jugar a futbol sense les xuleries d'abans. De totes maneres, puc entendre que la samarreta de la selecció desperti mal rotllo ja per sí sola per tot el que representa políticament. I per això també accepto que cadascú vagi amb qui vulgui, si s'associa política i futbol.

Així doncs, prefereixo que guanyi Espanya, però si guanya Deutschland també estaré content. Ich werde auch siegen :)

Heu vist l'anunci en alemany de la Cruzcampo? Es gefällt mir sehr gut !!! :)


3 Comments:

  1. Anònim said...
    eeeeei! sí, senyor, a mi em passa el mateix amb espanya: em fa ràbia el feixisme que l'envolta, sobretot encapçalat per gent del madrid que ja de per sí sempre fan ràbia: buyos, raules, i demés... però el grup que hi ha ara sembla bona penya, a part de que hi ha jugadors del barça, i 5 jugadors són catalans (encara que no juguin al barça)... és a dir, que en el partit contra rússia hi havia 6 jugadors al terreny de joc (entre els del barça i els catalans que no juguen al barça), i això es va notar en l'estil de joc, jeje!

    o sigui que, que guanyi espanya, que a més, junt amb holanda, fa un futbol que m'agrada... i esperem que no tornin les inseguretats típiques que, com diu el lluís, sempre fan la guitza!
    Anònim said...
    ah, per cert! jo també vaig riure força quan vaig veure l'anunci de la cruzcampo a la tele! jaja! ich lachte sehr! ;)
    Unknown said...
    Si senyor ! Molt ben dit. Em passa exactament el mateix. Jo també volia que guanyés Espanya. Vaig anar a casa d'un amic a veure-ho i abans del partit ja un vei de l'edifici del davant va posar el "Viva Espanya" del Manolo Escobar que per cert és culé. A la mitja part una altra vegada i al final del partit vaig marxar i ja la havia posat 5 o 6 vegades seguides. De fet vaig tenir una sensació de contradicció perquè volia que guanyés però en canvi sóc incapaç d'identificar-me amb el típic afeccionat espanyol, i no ho dic pel del Viva Espanya sinó en general. Vaig marxar cap a casa pensant la que ens espera ara amb tots els fatxendes que hi han, que no ens entenen o no ens volen entendre.

Post a Comment